Základní školy
Podporované aktivity pro základní školy:
1. Personální podpora
1.1 Školní asistent – dočasná personální podpora ZŠ
- určeno pro ZŠ, která má alespoň 3 žáky ohrožené školním neúspěchem (výběr je v kompetenci školy)
- školní asistent poskytuje základní nepedagogickou podporu přímo v rodině při spolupráci s rodiči, zprostředkovává komunikaci s komunitou, rodinou a školou, pomáhá při rozvoji mimoškolních a volnočasových aktivit, poskytuje podporu pedagogovi při administrativní a organizační činnosti pedagoga ve vyučování i mimo vyučování
- výstup: report o činnosti školního asistenta ve škole
- v délce min. 12 a max. 24 měsíců
- úvazek: 0,5 na 1 měsíc (lze i na úvazek 1,0)
- náklady: 16 365,-Kč /měsíc při úvazku 0,5
1.2 Školní speciální pedagog – dočasná personální podpora ZŠ
- určeno pro ZŠ, která má alespoň 3 žáky s potřebou podpůrných opatření prvního stupně podpory se speciálními vzdělávacími potřebami
- školní speciální pedagog diagnostikuje speciální vzdělávací potřeby žáků a pomáhá vytvářet a zlepšit podmínky pro úspěšnou integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí práce je vytvořit školní vzdělávací plán a individuální plán pro každého žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále spolupracuje s vzdělávacími středisky a dalšími mimoškolními zařízeními.
- výstup: report o činnosti speciálního pedagoga ve škola, 3x plán pedagogické podpory u žáků s podpůrnými opatřeními prvního stupně podpory/individuální vzdělávací plán u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- v délce min. 12 a max. 24 měsíců
- Úvazek: 0,5 na 1 měsíc (lze i na úvazek 1,0)
- náklady: 29 210,-Kč /měsíc při úvazku 0,5
1.3 Školní psycholog – dočasná personální podpora ZŠ
- určeno pro ZŠ s minimálně 3 žáky s potřebou podpůrných opatření prvního stupně podpory/se speciálními vzdělávacími potřebami
- školní psycholog zkoumá klima ve třídách, chování žáků, vytváří diagnostiku a poskytuje konzultace pro žáky, pedagogy a rodiče ve škole nebo mimo školu. Školní psycholog spolupracuje také se zdravotnickými a jinými organizacemi mimo školní zařízení
- výstup: report o činnosti školního psychologa ve škola, 3x plán pedagogické podpory u žáků s podpůrnými opatřeními prvního stupně podpory/individuální vzdělávací plán u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- v délce min. 12 a max. 24 měsíců
- úvazek: 0,5 na 1 měsíc (lze i na úvazek 1,0)
- Náklady: 28 800,-Kč /měsíc při úvazku 0,5
1.4 Sociální pedagog – dočasná personální podpora ZŠ
- určeno pro ZŠ, která má alespoň 3 žáky ohrožené školním neúspěchem(výběr je v kompetenci školy)
- sociální pedagog bude působit jako prostředník mezi základní školou a rodinou a dalšími subjekty, podporovat vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků, zajišťovat prevenci obtíží v oblasti chování
- výstup: report o činnosti sociálního pedagoga ve škola, identifikace žáků ohrožených školním neúspěchem pro minimálně 3 žáky
- v délce min. 12 a max. 24 měsíců
- úvazek: 0,1 na 1 měsíc (lze i na úvazek 0,2)
- náklady: 4 831,-Kč /měsíc při úvazku 0,1
2. Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů ZŠ
2.1 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ
Akreditované kurzy DVPP pro pedagogy v různé časové dotaci:
16 hodin
- Zaměřeno na témata: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Inkluze, prezenční forma (část lze i e-learningem)
- výstup: osvědčení o absolvování kurzu
- náklady: 6 380,-Kč/1 osobu/16 hodin
32 hodin
- Zaměřeno na témata: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring, prezenční forma (část lze i e-learningem)
- výstup: osvědčení o absolvování kurzu
- náklady: 15 950,-Kč/1 osobu/32hodin
56 hodin
- Zaměřeno na témata: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring, prezenční forma (část lze i e-learningem)
- výstup: osvědčení o absolvování kurzu
- náklady: 22 330,-Kč/1 osobu/56hodin
80 hodin
- zaměřeno na témata: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring, prezenční forma (část lze i e-learningem)
- výstupy: osvědčení o absolvování kurzu
- náklady: 31 900,-Kč/1 osobu/80hodin
32 hodin zaměřené na inkluzi
- zaměřeno na získání dovedností, znalostí a kompetencí v oblasti inkluze ve vzdělávání, prezenční forma (část lze i e-learningem)
- výstupy: osvědčení o absolvování kurzu
- náklady: 15 950,-Kč/1 osobu/32 hodin
56 hodin zaměřené na inkluzi
- zaměřeno na získání dovedností, znalostí a kompetencí v oblasti inkluze ve vzdělávání , prezenční forma (část lze i e-learningem)
- výstup: osvědčení o absolvování kurzu
- náklady: 22 330,-Kč/1 osobu/56 hodin
80 hodin zaměřené na inkluzi
- zaměřeno na získání dovedností, znalostí a kompetencí v oblasti inkluze ve vzdělávání , prezenční forma (část lze i e-learningem)
- výstupy: osvědčení o absolvování kurzu
- náklady: 31 900,-Kč/1 osobu/80 hodin
2.2 Vzdělávání pedagogického sboru ZŠ zaměřené na inkluzi
- kurz pro pedagogy ZŠ zaměřený na podporu rozvoj a zavádění inkluzivního vzdělávání do výuky v rozsahu minimálně 8 hodin, uskuteční se v budově školy
- možná témata: budování kultury školy z hlediska vzdělávání žáků s potřebou podpůrných opatření, problematiku sociálního znevýhodnění a jeho důsledků ve vzdělávání, využití indexu inkluze, na spolupráci s asistentem pedagoga, problematiku heterogenity skupiny a klimatu třídy, práci s kulturní odlišností v české škole
- výstup: osvědčení o absolvování vzdělávacího kurzu
- náklady: 1 180,-Kč/1 osobu
2.3 Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ
- setkávání a spolupráce 3 pedagogických pracovníků ZŠ v rozsahu 20 hodin za školní rok v oblasti podpory rozvoje čtenářské gramotnosti a matematické gramotnost či inkluze
- 2x6 hodin společného plánování a reflexí, 2x2 hodiny hospitací u kolegů, 2x2 hodiny reflexe hospitovaných hodin
- výstup: zápis o provedených setkáních a hospitacích
- náklady: 37 800,-Kč/šablonu
2.4 Sdílení zkušeností pedagogů z různých ZŠ prostřednictvím vzájemných návštěv
- vzájemná výměna zkušeností s každodenní prací při vzdělávání a výchově žáků a přenos příkladů dobré praxe mezi pedagogy z různých ZŠ v rámci ČR prostřednictvím 2 návštěv v rozsahu 16 hodin
- zaměření na čtenářskou a matematickou gramotnost, prevenci šikany, společné vzdělávání, usnadňování přechodu mezi stupni vzdělání, nadaní žáci ve výuce
- výstup: zápis o provedených návštěvách, zápis z interního sdílení zkušeností
- náklady: 15 456,-Kč/šablonu
2.5 Tandemová výuka na ZŠ
- společná výuka 2 pedagogických pracovníků ZŠ v oblasti podpory rozvoje čtenářské gramotnosti, matematické gramotnosti a rozvoje klíčových kompetencí v rozsahu 10 hodin (10 hodin výuky a 10 hodin přípravy na výuku a reflexe)
- výstup: jmenný seznam účastníků, stručný popis průběhu vyučovacích hodin
- náklady: 6 300,-Kč/šablonu
2.6 CLIL ve výuce na ZŠ
- prohloubení znalostí 2 pedagogických pracovníků a zvýšení jejich kompetence ve využívání metody CLIL při výuce nejazykových předmětů prostřednictvím lekcí,které pro ně připraví pedagog-lektor vyučující cizí jazyk v rozsahu 25 hodin
- pedagog-lektor ve spolupráci s každým zapojeným pedagogem-nejazykářem připraví 5 CLIL minilekcí, které budou realizovány pedagogem-nejazykářem v jeho oboru
- pedagogovénejazykáři zúčastní vzdělávacího programu DVPP o minimální délce 8 hodin k zapojení metody CLIL do výuky
- výstup: záznam z realizace 25 lekcí výuky jazyka, záznam o realizaci 10 CLIL minilekcí, osvědčení o absolvování vzdělávacího kurzu
- v délce min. 12 a max. 24 měsíců
- úvazek: 0,1 na 1 měsíc (lze i na úvazek 0,2)
- náklady: 56 280, -Kč/šablonu
2.7 Nové metody ve výuce na ZŠ
- spolupráce pedagogického pracovníka, který má zkušenosti a potřebné znalosti v konkrétní oblasti forem a metod práce s dalšími dvěma kolegy
- Pedagog-expert připraví a zrealizuje pro pedagogy začátečníky minimálně 5 hodin vzdělávacích setkání/lekcí/mentorských rozhovorů z předem zvoleného oboru. Cílem setkání je seznámení se s novou formou či metodou a následná příprava na zavedení metody do přímé výuky realizované pedagogem-začátečníkem
- Pedagog-expert dále ve spolupráci s každým zapojeným pedagogem-začátečníkem připraví jednu minilekci, která bude realizována během přímé výuky
- výstup: záznam z realizace 5 výukových lekcí, záznam z realizace 2 minilekcí
- náklady: 11 256,-Kč/šablonu
3. Extrakurikulární rozvojové aktivity ZŠ
3.1 Čtenářský klub pro žáky ZŠ
- určeno pro žáky 1. stupně ZŠ, pro minimálně 5 žáků (z toho 2 žáci jsou ohroženi školním neúspěchem), zřízení a realizace čtenářského klubu (děti zde čtou nebo si půjčí knihu domů)
- realizace 16 schůzek po 90 minutách
- povinné aktivity: návštěva osobností v klubu, den otevřených dveří
- klub vedou 2 pracovníci: pedagog 1.stupně, který absolvoval vzdělávací program k rozvoji čtenářské gramotnosti a zaměstnanec knihovny či pedagog volného času
- výstup: evidence účastníků a stručný popis z klubové schůzky, stručný popis průběhu dne otevřených dveří, záznam o návštěvách hostů
- náklady: 18 010,-Kč/realizace 1x týdně
3.2 Klub zábavné logiky a deskových her pro žáky ZŠ
- určeno pro minimálně 5 žáků (z toho 2 žáci jsou ohroženi školním neúspěchem),rozvoj logického i informatického a strategického myšlení, zřízení a realizace klubu
- vzdělávací kurz pro vedoucího klubu
- realizace 16 schůzek po 90 minutách
- povinné aktivity: návštěva osobností v klubu, den otevřených dveří
- klub vedou 2 pracovníci: pedagog, který absolvoval vzdělávací program k rozvoji matematické gramotnosti a pedagog z jiné školy či pedagog volného času
- výstup: evidence účastníků a stručný popis z klubové schůzky, stručný popis průběhu dne otevřených dveří, záznam o návštěvách hostů
- náklady: 18 010,-Kč/realizace 1x týdně
3.3 Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
- odpolední doučování vedené pedagogem pro skupinu minimálně 3 žáků v rozsahu 16 hodin (1hodina=60 minut)
- výstup: scan třídní knihy z doučování
- náklady: 6 720,-Kč/realizace 2hodin týdně
3.4 Příprava na vyučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
- cílem aktivity je podpořit žáky ohrožené školním neúspěchem, převážně žáky ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí provádět samostatnou odpolední přípravu na vyučování v hlavních předmětech (český jazyk, matematika a cizí jazyk)
- aktivita bude realizována prostřednictvím „odpolední školy“ (přípravy na vyučování) vedené pedagogem, asistentem pedagoga v rozsahu minimálně 48 hodin
- Příprava na vyučování probíhá pro skupinu minimálně 3 žáků
- Odpolední příprava na vyučování může výjimečně proběhnout i mimo školu, např. jako krátký výlet, návštěva knihovny či odpoledního divadla
- výstup: scan třídní knihy
- náklady: 20 160,-Kč/realizace 2hodin týdně
4. Spolupráce s rodiči žáků ZŠ
4.1 Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči žáků ZŠ
- setkávání rodičů dětí za účasti externího odborníka se zaměřením na poskytnutí informací rodičům spojených s tématy souvisejícími s modernizací škol a vzdělávacího systému v rozsahu 12 hodin za školní rok (6 setkání po 2 hodinách)
- výstupy: zpráva o průběhu setkání,prezenční listiny
- náklady: 50 394,-Kč/šablonu
Podporované aktivity pro speciální základní školy:
1.1 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ
Akreditované kurzy DVPP pro pedagogy v různé časové dotaci:
16 hodin
- Zaměřeno na témata: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Inkluze, prezenční forma (část lze i e-learningem)
- výstup: osvědčení o absolvování kurzu
- náklady: 6 380,-Kč/1 osobu/16 hodin
32 hodin
- Zaměřeno na témata: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring, prezenční forma (část lze i e-learningem)
- výstup: osvědčení o absolvování kurzu
- náklady: 15 950,-Kč/1 osobu/32hodin
56 hodin
- Zaměřeno na témata: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring, prezenční forma (část lze i e-learningem)
- výstup: osvědčení o absolvování kurzu
- náklady: 22 330,-Kč/1 osobu/56hodin
80 hodin
- zaměřeno na témata: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring, prezenční forma (část lze i e-learningem)
- výstupy: osvědčení o absolvování kurzu
- náklady: 31 900,-Kč/1 osobu/80hodin
1.2 Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ
- setkávání a spolupráce 3 pedagogických pracovníků ZŠ v rozsahu 20 hodin za školní rok v oblasti podpory rozvoje čtenářské gramotnosti a matematické gramotnost či inkluze
- 2x6 hodin společného plánování a reflexí, 2x2 hodiny hospitací u kolegů, 2x2 hodiny reflexe hospitovaných hodin
- výstup: zápis o provedených setkáních a hospitacích
- náklady: 37 800,-Kč/šablonu
1.3 Sdílení zkušeností pedagogů z různých ZŠ prostřednictvím vzájemných návštěv
- vzájemná výměna zkušeností s každodenní prací při vzdělávání a výchově žáků a přenos příkladů dobré praxe mezi pedagogy z různých ZŠ v rámci ČR prostřednictvím 2 návštěv v rozsahu 16 hodin
- zaměření na čtenářskou a matematickou gramotnost, prevenci šikany, společné vzdělávání, usnadňování přechodu mezi stupni vzdělání, nadaní žáci ve výuce
- výstup: zápis o provedených návštěvách, zápis z interního sdílení zkušeností
- náklady: 15 456,-Kč/šablonu
1.4 Tandemová výuka na ZŠ
- společná výuka 2 pedagogických pracovníků ZŠ v oblasti podpory rozvoje čtenářské gramotnosti, matematické gramotnosti a rozvoje klíčových kompetencí v rozsahu 10 hodin (10 hodin výuky a 10 hodin přípravy na výuku a reflexe)
- výstup: jmenný seznam účastníků, stručný popis průběhu vyučovacích hodin
- náklady: 6 300,-Kč/šablonu
1.5 Nové metody ve výuce na ZŠ
- spolupráce pedagogického pracovníka, který má zkušenosti a potřebné znalosti v konkrétní oblasti forem a metod práce s dalšími dvěma kolegy
- Pedagog-expert připraví a zrealizuje pro pedagogy začátečníky minimálně 5 hodin vzdělávacích setkání/lekcí/mentorských rozhovorů z předem zvoleného oboru. Cílem setkání je seznámení se s novou formou či metodou a následná příprava na zavedení metody do přímé výuky realizované pedagogem-začátečníkem
- Pedagog-expert dále ve spolupráci s každým zapojeným pedagogem-začátečníkem připraví jednu minilekci, která bude realizována během přímé výuky
- výstup: záznam z realizace 5 výukových lekcí, záznam z realizace 2 minilekcí
- náklady: 11 256,-Kč/šablonu
1.6 Čtenářský klub pro žáky ZŠ
- určeno pro žáky 1. stupně ZŠ, pro minimálně 5 žáků (z toho 2 žáci jsou ohroženi školním neúspěchem), zřízení a realizace čtenářského klubu (děti zde čtou nebo si půjčí knihu domů)
- realizace 16 schůzek po 90 minutách
- povinné aktivity: návštěva osobností v klubu, den otevřených dveří
- klub vedou 2 pracovníci: pedagog 1.stupně, který absolvoval vzdělávací program k rozvoji čtenářské gramotnosti a zaměstnanec knihovny či pedagog volného času
- výstup: evidence účastníků a stručný popis z klubové schůzky, stručný popis průběhu dne otevřených dveří, záznam o návštěvách hostů
- náklady: 18 010,-Kč/realizace 1x týdně
1.7 Klub zábavné logiky a deskových her pro žáky ZŠ
- určeno pro minimálně 5 žáků (z toho 2 žáci jsou ohroženi školním neúspěchem),rozvoj logického i informatického a strategického myšlení, zřízení a realizace klubu
- vzdělávací kurz pro vedoucího klubu
- realizace 16 schůzek po 90 minutách
- povinné aktivity: návštěva osobností v klubu, den otevřených dveří
- klub vedou 2 pracovníci: pedagog, který absolvoval vzdělávací program k rozvoji matematické gramotnosti a pedagog z jiné školy či pedagog volného času
- výstup: evidence účastníků a stručný popis z klubové schůzky, stručný popis průběhu dne otevřených dveří, záznam o návštěvách hostů
- náklady: 18 010,-Kč/realizace 1x týdně
1.8 Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
- odpolední doučování vedené pedagogem pro skupinu minimálně 3 žáků v rozsahu 16 hodin (1hodina=60 minut)
- výstup: scan třídní knihy z doučování
- náklady: 6 720,-Kč/realizace 2hodin týdně
1.9 Příprava na vyučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
- cílem aktivity je podpořit žáky ohrožené školním neúspěchem, převážně žáky ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí provádět samostatnou odpolední přípravu na vyučování v hlavních předmětech (český jazyk, matematika a cizí jazyk)
- aktivita bude realizována prostřednictvím „odpolední školy“ (přípravy na vyučování) vedené pedagogem, asistentem pedagoga v rozsahu minimálně 48 hodin
- Příprava na vyučování probíhá pro skupinu minimálně 3 žáků
- Odpolední příprava na vyučování může výjimečně proběhnout i mimo školu, např. jako krátký výlet, návštěva knihovny či odpoledního divadla
- výstup: scan třídní knihy
- náklady: 20 160,-Kč/realizace 2hodin týdně
1.10 Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči žáků ZŠ
- setkávání rodičů dětí za účasti externího odborníka se zaměřením na poskytnutí informací rodičům spojených s tématy souvisejícími s modernizací škol a vzdělávacího systému v rozsahu 12 hodin za školní rok (6 setkání po 2 hodinách)
- výstupy: zpráva o průběhu setkání,prezenční listiny
- náklady: 50 394,-Kč/šablonu
Žádost o podporu musí být opatřena certifikovaným elektronickým podpisem statutárního orgánu žadatele nebo osoby oprávněné podepisovat na základě pověření.
Aktuální výzvy
Rozvoj infrastruktury komunitních center v sociálně vyloučených lokalitách
14/7/2016
Podpora je poskytována na vznik komunitních center v sociálně vyloučených lokalitách . Jsou podporována veřejná víceúčelová zařízení, ve kterých se setkávají čl…
Rozvoj infrastruktury komunitních center
14/7/2016
Podpora je poskytována na vznik komunitních center. Jsou podporována veřejná víceúčelová zařízení, ve kterých se setkávají členové komunity za účelem realizace …
Novinky u dotací
Veškeré informace týkající se nového programového období
27/4/2016
Veškeré informace týkající se nového programového období můžete nalézt v brožuře, kterou
IROP semináře
20/4/2016
MMR připravilo pro žadatele o dotaci v rámci programu IROP semináře, jejichž termíny