Mateřské školy
Podporované aktivity pro mateřské školy:
1.oblast: Personální podpora
1.1 Školní asistent – dočasná personální podpora MŠ
- určeno pro MŠ s alespoň 3 dětmi ohrožené školním neúspěchem
- školní asistent je nepedagogická podpora pro děti ze sociekonomicky znevýhodněného prostředí a kulturně odlišného prostředí, poskytuje základní nepedagogickou podporu přímo v rodině při spolupráci s rodiči, kontroluje pravidelnou docházku dětí do školy, zprostředkovává komunikaci s komunitou, rodinou a školou, pomáhá v zajišťování výjezdů školy, poskytuje podporu pedagogovi při administrativní a organizační činnosti pedagoga ve vyučování i mimo vyučování
- výstup: report o činnosti asistenta ve škola, identifikace dětí ohrožených školním neúspěchem pro minimálně 3 děti
- v délce min. 12 a max. 24 měsíců
- úvazek: 0,5 na 1 měsíc (lze i na úvazek 1,0)
- náklady: 16 365,-Kč /měsíc při úvazku 0,5
1.2 Školní speciální pedagog – dočasná personální podpora MŠ
- určeno pro MŠ, které mají minimálně 3 děti s potřebou podpůrných opatření prvního stupně podpory/se speciálními vzdělávacími potřebami
- školní speciální pedagog diagnostikuje speciální vzdělávací potřeby žáků a pomáhá vytvářet a zlepšit podmínky pro úspěšnou integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí jeho práce je vytvořit školní vzdělávací plán a také vytvořit individuální plán pro každého žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále spolupracuje a pracuje s vzdělávacími středisky a dalšími mimoškolními zařízeními
- výstup: report o činnosti speciálního pedagoga ve škola, 3krát plán pedagogické podpory u dětí s podpůrnými opatřeními prvního stupně podpory/individuální vzdělávací plán u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
- v délce min. 12 a max. 24 měsíců
- úvazek: 0,5 na 1 měsíc (lze i na úvazek 1,0)
- náklady: 29 210,-Kč /měsíc při úvazku 0,5
1.3 Školní psycholog – dočasná personální podpora MŠ
- určeno pro MŠ s minimálně 3 dětmi s potřebou podpůrných opatření prvního stupně podpory/se speciálními vzdělávacími potřebami
- školní psycholog zkoumá klima ve třídách, chování dětí, vytváří diagnostiku a poskytuje konzultace pro pedagogy a rodiče ve škole nebo mimo školu. Dále spolupracuje se zdravotnickými a jinými organizacemi mimo školní zařízení
- výstup: report o činnosti školního psychologa ve škola, 3krát plán pedagogické podpory u dětí s podpůrnými opatřeními prvního stupně podpory/individuální vzdělávací plán u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
- v délce min. 12 a max. 24 měsíců
- úvazek: 0,5 na 1 měsíc (lze i na úvazek 1,0)
- náklady: 28 800,-Kč /měsíc při úvazku 0,5
1.4 Sociální pedagog – dočasná personální podpora MŠ
- určeno pro MŠ, která má alespoň 3 děti ohrožené školním neúspěchem
- sociální pedagog vytváří propojení mezi školou a jinými subjekty, poskytuje mediaci mezi školou, rodiči a uvedenými institucemi a pomoc s právními a sociálními otázkami.
- výstup: report o činnosti sociálního pedagoga ve škola, identifikace dětí/žáků ohrožených školním neúspěchem pro minimálně 3 děti/žáky
- v délce min. 12 a max. 24 měsíců
- úvazek: 0,1 na 1 měsíc (lze i na úvazek 0,2)
- náklady: 4 831,-Kč /měsíc při úvazku 0,1
1.5 Chůva
- určeno pro MŠ s minimálně 2 dvouletými dětmi
- nepedagogická personální podpora MŠ pro pomoc s péčí o dvouleté děti, a to zejména v oblasti sebeobsluhy dítěte, zajištění bezpečnosti a individuálních potřeb dítěte
- výstup: report o činnosti práce chůvy ve škola, 2krát sken o rozhodnutí o přijetí dvou dvouletých dětí, ověření údajů ze školní matriky o zařazení dvou dvouletých dětí
- v délce min. 12 a max. 24 měsíců
- úvazek: 0,5 na 1 měsíc (lze i na úvazek 1,0)
- náklady: 16 746,-Kč /měsíc při úvazku 0,5
2.oblast: Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů MŠ
2.1 Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ v rozsahu 40 hodin
- akreditovaný vzdělávací kurz pro pedagogy v rozsahu 40 hodin zaměřený na rozvoj sebepoznání, osobních kvalit, prohloubení zejména komunikativních a kooperativních dovedností, kompetencí pro vzdělávání bez předsudků a rozvoj profesionální
sebereflexe pedagogů
- výstup: osvědčení o absolvování kurzu
- náklady: 25 520,-Kč/vzdělávací kurz pro 1 osobu
2.2 Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ v rozsahu 16 hodin
- akreditovaný vzdělávací program DVPP v celkovém minimálním časovém rozsahu 16 hodin zaměřený na rozvoj sebepoznání, osobních kvalit, prohloubení zejména komunikativních a kooperativních dovedností, kompetencí pro vzdělávání bez předsudků a rozvoj profesionální sebereflexe pedagogů
- výstup: osvědčení o absolvování kurzu
- náklady: 6 380,-Kč/ vzdělávací kurz pro 1 osobu
2.3 Vzdélávání pedagogických pracovníků MŠ – DVPP v rozsahu 16 hodin
- akreditovaný vzdělávací program DVPP v rozsahu 16 hodin zaměřený na jedno z témat: čtenářská pregramotnost, matematická pregramotnost, inkluze ve vzdělávání
- výstup: osvědčení o absolvování vzdělávacího programu
- náklady: 6 380,-Kč/ vzdělávací kurz pro 1 osobu
2.4 Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ
- absolvování akreditovaného vzdělávacího programu DVPP v rozsahu minimálně 24 hodin zaměřeného na vývojová specifika dvouletého dítěte, metody a formy pedagogické práce s ohledem na věkové zvláštnosti
- výstup: osvědčení o absolvování vzdělávacího programu
- náklady: 9 570,-Kč/ vzdělávací kurz pro 1 osobu
2.5 Profesní rozvoj předškolních pedagogů prostřednictvímsupervize
- zvyšování kvality každodenní práce pedagogů při vzdělávání a výchově dětí prostřednictvím skupinové supervize v rozsahu v celkovém rozsahu 20 hodin za školní rok doplněnou o individuální supervizi v celkovém rozsahu 10 hodin za školní rok
- supervize se zúčastní alespoň polovina pedagogického sboru
- výstup: popis průběhu jednotlivých supervizí
- náklady: 32 550,-Kč
2.6 Sdílení zkušeností předškolních pedagogů z různých MŠ prostřednictvím vzájemných návštěv
- zvyšování kvality každodenní práce pedagogů při vzdělávání a výchově dětí prostřednictvím vzájemné výměny zkušeností mezi pedagogy z různých mateřských škol v rámci ČR v rozsahu minimálně 2 návštěv během jednoho roku (v rozsahu 8 hodin,zbývajících 8 hodin je určeno na přípravu návštěv, společnou reflexi a doporučení pro další práci)
- výstup: zápis o provedených návštěvách, zápis z interního sdílení zkušeností
- náklady: 15 456,-Kč
3. oblast: Usnadňování přechodu dětí z MŠ do ZŠ
3.1 Prevence logopedických vad a problémů komunikačních schopností u dětí v MŠ
- akreditovaný kurz pro pedagogy v rozsahu 56 hodin (minimálně 20 hodin z toho musí být praxe) s cílem rozšířit síť logopedických asistentů v mateřských školách
- výstup: osvědčení o absolvování kurzu
- náklady: 22 330,-Kč
3.2 Individualizace vzdělávání v MŠ
- akreditovaný kurz pro pedagogy v rozsahu minimálně 40 hodin zaměřeného na prohloubení znalostí a dovedností pedagogů k vedení dětského portfolia a v metodách/programech zaměřených na vnitřní diferenciaci a individualizaci ve vzdělávání předškolních dětí
- výstup: osvědčení o absolvování kurzu
- náklady: 15 950,-Kč
3.3 Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ
- setkávání rodičů dětí za účasti externího odborníka se zaměřením na usnadnění přechodu dětí do ZŠ (výchova, školní připravenost a zralost, formy výuky na ZŠ)v rozsahu 12 hodin během 1 školního roku (6 setkání po 2 hodinách), aktivní zapojení rodičů do průběhu setkání formou diskuze
- výstup: zápis o uskutečněných setkáních
- náklady: 50 394,-Kč
Podporované aktivity pro speciální základní školy:
1.1 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ
Akreditované kurzy DVPP pro pedagogy v různé časové dotaci:
16 hodin
- Zaměřeno na témata: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Inkluze, prezenční forma (část lze i e-learningem)
- výstup: osvědčení o absolvování kurzu
- náklady: 6 380,-Kč/1 osobu/16 hodin
32 hodin
- Zaměřeno na témata: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring, prezenční forma (část lze i e-learningem)
- výstup: osvědčení o absolvování kurzu
- náklady: 15 950,-Kč/1 osobu/32hodin
56 hodin
- Zaměřeno na témata: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring, prezenční forma (část lze i e-learningem)
- výstup: osvědčení o absolvování kurzu
- náklady: 22 330,-Kč/1 osobu/56hodin
80 hodin
- zaměřeno na témata: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring, prezenční forma (část lze i e-learningem)
- výstupy: osvědčení o absolvování kurzu
- náklady: 31 900,-Kč/1 osobu/80hodin
1.2 Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ
- setkávání a spolupráce 3 pedagogických pracovníků ZŠ v rozsahu 20 hodin za školní rok v oblasti podpory rozvoje čtenářské gramotnosti a matematické gramotnost či inkluze
- 2x6 hodin společného plánování a reflexí, 2x2 hodiny hospitací u kolegů, 2x2 hodiny reflexe hospitovaných hodin
- výstup: zápis o provedených setkáních a hospitacích
- náklady: 37 800,-Kč/šablonu
1.3 Sdílení zkušeností pedagogů z různých ZŠ prostřednictvím vzájemných návštěv
- vzájemná výměna zkušeností s každodenní prací při vzdělávání a výchově žáků a přenos příkladů dobré praxe mezi pedagogy z různých ZŠ v rámci ČR prostřednictvím 2 návštěv v rozsahu 16 hodin
- zaměření na čtenářskou a matematickou gramotnost, prevenci šikany, společné vzdělávání, usnadňování přechodu mezi stupni vzdělání, nadaní žáci ve výuce
- výstup: zápis o provedených návštěvách, zápis z interního sdílení zkušeností
- náklady: 15 456,-Kč/šablonu
1.4 Tandemová výuka na ZŠ
- společná výuka 2 pedagogických pracovníků ZŠ v oblasti podpory rozvoje čtenářské gramotnosti, matematické gramotnosti a rozvoje klíčových kompetencí v rozsahu 10 hodin (10 hodin výuky a 10 hodin přípravy na výuku a reflexe)
- výstup: jmenný seznam účastníků, stručný popis průběhu vyučovacích hodin
- náklady: 6 300,-Kč/šablonu
1.5 Nové metody ve výuce na ZŠ
- spolupráce pedagogického pracovníka, který má zkušenosti a potřebné znalosti v konkrétní oblasti forem a metod práce s dalšími dvěma kolegy
- Pedagog-expert připraví a zrealizuje pro pedagogy začátečníky minimálně 5 hodin vzdělávacích setkání/lekcí/mentorských rozhovorů z předem zvoleného oboru. Cílem setkání je seznámení se s novou formou či metodou a následná příprava na zavedení metody do přímé výuky realizované pedagogem-začátečníkem
- Pedagog-expert dále ve spolupráci s každým zapojeným pedagogem-začátečníkem připraví jednu minilekci, která bude realizována během přímé výuky
- výstup: záznam z realizace 5 výukových lekcí, záznam z realizace 2 minilekcí
- náklady: 11 256,-Kč/šablonu
1.6 Čtenářský klub pro žáky ZŠ
- určeno pro žáky 1. stupně ZŠ, pro minimálně 5 žáků (z toho 2 žáci jsou ohroženi školním neúspěchem), zřízení a realizace čtenářského klubu (děti zde čtou nebo si půjčí knihu domů)
- realizace 16 schůzek po 90 minutách
- povinné aktivity: návštěva osobností v klubu, den otevřených dveří
- klub vedou 2 pracovníci: pedagog 1.stupně, který absolvoval vzdělávací program k rozvoji čtenářské gramotnosti a zaměstnanec knihovny či pedagog volného času
- výstup: evidence účastníků a stručný popis z klubové schůzky, stručný popis průběhu dne otevřených dveří, záznam o návštěvách hostů
- náklady: 18 010,-Kč/realizace 1x týdně
1.7 Klub zábavné logiky a deskových her pro žáky ZŠ
- určeno pro minimálně 5 žáků (z toho 2 žáci jsou ohroženi školním neúspěchem),rozvoj logického i informatického a strategického myšlení, zřízení a realizace klubu
- vzdělávací kurz pro vedoucího klubu
- realizace 16 schůzek po 90 minutách
- povinné aktivity: návštěva osobností v klubu, den otevřených dveří
- klub vedou 2 pracovníci: pedagog, který absolvoval vzdělávací program k rozvoji matematické gramotnosti a pedagog z jiné školy či pedagog volného času
- výstup: evidence účastníků a stručný popis z klubové schůzky, stručný popis průběhu dne otevřených dveří, záznam o návštěvách hostů
- náklady: 18 010,-Kč/realizace 1x týdně
1.8 Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
- odpolední doučování vedené pedagogem pro skupinu minimálně 3 žáků v rozsahu 16 hodin (1hodina=60 minut)
- výstup: scan třídní knihy z doučování
- náklady: 6 720,-Kč/realizace 2hodin týdně
1.9 Příprava na vyučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
- cílem aktivity je podpořit žáky ohrožené školním neúspěchem, převážně žáky ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí provádět samostatnou odpolední přípravu na vyučování v hlavních předmětech (český jazyk, matematika a cizí jazyk)
- aktivita bude realizována prostřednictvím „odpolední školy“ (přípravy na vyučování) vedené pedagogem, asistentem pedagoga v rozsahu minimálně 48 hodin
- Příprava na vyučování probíhá pro skupinu minimálně 3 žáků
- Odpolední příprava na vyučování může výjimečně proběhnout i mimo školu, např. jako krátký výlet, návštěva knihovny či odpoledního divadla
- výstup: scan třídní knihy
- náklady: 20 160,-Kč/realizace 2hodin týdně
1.10 Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči žáků ZŠ
- setkávání rodičů dětí za účasti externího odborníka se zaměřením na poskytnutí informací rodičům spojených s tématy souvisejícími s modernizací škol a vzdělávacího systému v rozsahu 12 hodin za školní rok (6 setkání po 2 hodinách)
- výstupy: zpráva o průběhu setkání,prezenční listiny
- náklady: 50 394,-Kč/šablonu
Žádost o podporu musí být opatřena certifikovaným elektronickým podpisem statutárního orgánu žadatele nebo osoby oprávněné podepisovat na základě pověření.
Aktuální výzvy
Rozvoj infrastruktury komunitních center v sociálně vyloučených lokalitách
14/7/2016
Podpora je poskytována na vznik komunitních center v sociálně vyloučených lokalitách . Jsou podporována veřejná víceúčelová zařízení, ve kterých se setkávají čl…
Rozvoj infrastruktury komunitních center
14/7/2016
Podpora je poskytována na vznik komunitních center. Jsou podporována veřejná víceúčelová zařízení, ve kterých se setkávají členové komunity za účelem realizace …
Novinky u dotací
Veškeré informace týkající se nového programového období
27/4/2016
Veškeré informace týkající se nového programového období můžete nalézt v brožuře, kterou
IROP semináře
20/4/2016
MMR připravilo pro žadatele o dotaci v rámci programu IROP semináře, jejichž termíny